Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2007

Πολιτικη επιπολαιοτητα, προεκλογικος κυνισμος

Μονο ετσι μπορει να χαρακτηριστει η πολιτικη της κυβερνησης στον τομεα της Παιδειας και ειδικοτερα στην τριτοβαθμια εκπαιδευση.

Διχως αλλη ουσιαστικη "μεταρρυθμιση" στην ατζεντα της και με το προεκλογικο περιβαλλον ηδη διαμορφωμενο, η κυβερνηση εχει επιλεξει να εγκλωβισει την Παιδεια στη λογικη της διαρκους και απροσδιοριστης συγκρουσης με την εκπαιδευτικη κοινοτητα. Μετα δε την καταρρευση της ολης προσπαθειας για το αρθρο 16 δεν υπαρχει κανενα ουσιαστικο θεμα συγκρουσης οσο δεν κατατιθεται ο νομος-πλαισιο.

Την ιδια στιγμη η εκπαιδευτικη κοινοτητα εχει αυτοπαγιδευτει στον αδιεξοδο δρομο των καταληψεων και των απεργιων. Καταληψεις που εχουν χασει προ πολλου το ηρωικο στοιχειο τους και εχουν καταληξει σκετη συμβαση αν οχι και ρουτινα. Αδυνατουν να συνειδητοποιησουν οι φοιτητες πως η μαχη αυτη πρεπει να δοθει με ανοιχτα Πανεπιστημια. Κινησεις που απαξιωνουν το φοιτητικο κινημα στα ματια της κοινωνιας δεν εχουν κανενα νοημα. Ειναι μονο επιζημιες.

Η Παιδεια χρειαζεται αμεσες τομες σε ολες τις βαθμιδες. Αλλαγες ουσιαστικες που θα αναδιαμορφωσουν το περιβαλλον της εκπαιδευσης στην Ελλαδα και ενδεχομενως θα προκαλεσουν την αναγκη για αλλαγες και σε αλλους τομεις.

Ο καθενας εχει χρεος να αναλαβει τις ευθυνες που του αναλογουν.
Οι φοιτητες να αποφασισουν να δωσουν αυτη τη μαχη με ανοικτα Πανεπιστημια, ωστε να μην αυτοπαγιδευονται και να διαφυλλαξουν το κυρος των Ανωτατων Ιδρυματων.
Η δυσφημηση του Πανεπιστημιου πρεπει να σταματησει. Δεν ωφελει κανενα.

Η κυβερνηση ας προχωρησει αμεσα ειτε σε εκλογες ειτε στην καταθεση του περιφημου νομοσχεδιου.
Τουλαχιστον να εχει αντικειμενο η συγκρουση και να αποδειξει πως θελει οντως κατι να πετυχει, εκτος απο το να ωφεληθει προεκλογικα απο τη δυσφημηση του Ελληνικου Πανεπιστημιου και του Ελληνα φοιτητη.


Ειναι βεβαιο πως το κυριο θεμα των επομενων εκλογων θα ειναι η Παιδεια.
Ειναι ομως εξισου βεβαιο πως η ολη συζητηση θα γινει πανω σε λαθος θεματα και με λαθος τροπο, ωστε κανεις ισως δεν θα αντιληφθει το ουσιαστικο διακυβευμα των αλλαγων στο χωρο της Εκπαιδευσης.

buzz it!

Δεν υπάρχουν σχόλια: